För när man fyller år får man välja maten!

Det bästa med fylla år är helt klart servicen man får här hemma under dagen. Frukost på sängen, lyxen att hänga i soffan och spela tv-spel medans den andra städar och sköter disken, och så självklart MATEN :) Att välja vilken födesledagsmat man vill ha sker med omtanke här hemma, jag går igenom varenda matblogg och bortglömd buffétidning efter dom där recepten som man är så sugen på att göra men som man aldrig lägger ner tid på ;)

Levve har ingen taktik på det hela, han brukar vilja ha stuvade makaroner och köttbullar (SUCKER!), vilket iof är rätt skönt för mig då jag slipper stå och slava i köket flera timmar.. Jag däremot utnyttjar tillfället till max och brukar alltid välja något extra knepigt och som oftast innehåller något som min bättre hälft i vanliga fall vägrar äta, man måste ju passa på liksom :D Det här året blev det torsk med grön sparris och salviasmör, and it was fucking AWSOME.




Annars så hade jag en rätt lugn födelsedag, jobbade med opponeringarna inför torsdagens slutseminarium större delen av dagen, umgicks med mannen och på kvällen kom det ett gäng fina flickor förbi för att fika lite. Eller ja fika vet jag inte om jag kan påstå att vi gjorde, vi åt fruktsallad och kvarg eftersom det är det enda som mina duktiga träningsnarkomaner till vänner kan äta den här månaden eftersom det går på diet. Av någon anledning så ville dom inte sitta här på söndag och kolla på medans alla andra snaskar tårta? ;)
Alla ni andra som vet hur man fikar ordentligt är btw välkomna hit på söndag efter klockan 13 för riktig födelsedagsfika (Tårta, kakor, kaffe, socker, fett, you get it..)

Måste säga att det var en riktigt skön födelsedag, stressfri och i sällskap med världens bästa fästman och mina superstjärnor! Att man sen fick helt crazy bra presenter gjorde ju inte saken sämre, både mitt efterlängtade batterigrepp som jag fingrat på hur länge som helst av L och hårlyx alá kérastase av tjejerna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: