For the very first time

Man har många viktiga och roliga första gånger i sitt liv, första ordet, första steget, första kompisen, första kärleken, första jobbet osv osv. Efter 20 däretmot så börjar det vända med intressanta och roliga första gånger och det blir istället första fortkörningsbötern, första gången man betalar tillbaka på skatten, första lånet, första skilsmässan ;) Ja ni fattar. MEN i år har jag och flera av mina vänner en någorlunda intressant första gång, nämligen första gången vi får vara med och rösta på riktigt!
Okey, dom flesta tycker nog inte att det hör till kategorin roliga första gånger men det gör faktiskt jag, tanken på att man faktiskt får uttrycka sin åsikt på något sätt tycker jag är spännande även om den kanske inte gör en markant skillnad ensam.

Men men hursomhelst så har jag varit lite osäker på hur jag ska rösta och spenderade därför förmiddagen till att läsa runt lite på det olika partiernas hemsidor samt gjorde en del tester för att så åt vilket håll jag ligger åt. Kul att typ alla mina resultat såg ut typ såhär:



För i helvete, hur ska man bli nå klokare av det här? Nej jag förstår att folk röstar blankt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: