Doris

Någon som har något bra tips vad man kan göra mot tillfällig sinnesförvirring och kort minne? Tycks lida av det, och det blir bara värre och värre, varenda gång jag är på affären lyckas jag glömma minst 2 saker, och upptäcker alltid det här efter att jag kommit hem så att jag måste vända på klacken och gå tillbaka. Den här gången hade jag tillochmed förberett med en liste (trots att jag bara skulle 5 saker) och lyckades ändå komma hem utan både matlagningsvin och muskotnöt, WTF!? Hrmf...

Nu är lägenheten klarstädad iallafall, sitter och väntar på att golvet ska torka så man kan röra sig runt utan att lämna fotspår överallt.
Fick tag i lite nya teer nere på stan så nu ser jag fram emot att krypa ner i soffan efter träningen med en varm kopp och en ruta mintchoklad :)

Dom hade fått in lite nya te-smaker inne på teboden vilket inte gjorde de lättare för att välja som brukar ha beslutsångest så fort jag går innanför deras dörrar ändå! Men det blev två gröna tesorter, en med smak av citron och ingerfära (gyllene drömmar) - som luktade gudomligt! Och en med smak av hallon, citronmellis och lavendel (grönt&skönt).

Varför går man inte oftare till torget och handlar färsk frukt och blommor? Hur mysigt som helst att strosa runt bland stånden, frukten är inte lika besprutad och de mesta är billigare än på affären.

Passade på att inviga dessa nya favoriter som jag fått av älsklingen i present, och dom var verkligen jättesköna att strosa omkring i, kommer nog nötas ut ordentligt i sommar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: