Den kupade handen .

Hejsvejs! 100 år sen jag skrev här sist så jag tyckte att det var lite på tiden kanske, dessutom behöver jag verkligen skriva av mig, har på tok för mkt i huvudet just nu :)

Fullt upp i skolan, fullt upp på jobbet, fullt upp med detox, men inte fullt upp här hemma. Renoveringen av badrummet är äntligen klar och vi kan nu kissa hemma igen (wihoooo), har även fått upp lite vit färg på väggarna i hallen, blev riktigt bra, mycket ljusare! Kan slänga upp lite bilder sen när jag får hem kameran igen.
Kameran är på semester i Grekland tillsammans med min pojkvän, så det är riktigt tomt här hemma just nu :/ Men dom kommer hem på söndag igen och jag har massor av plugg att fylla ut tiden med så länge!

Har som jag skrev ovan påbörjat en detox-diet för att rensa ut alla gifter från kroppen, få mer energi och bättre immunförsvar så här lagom till hösten och alla förkylningar :)
Är än så länga bara inne på dag 1 men jag kan säga att det känns i kroppen redan nu.
Och eftersom en detox-kur går ut på att få ut alla gifter får man inte äta bl.a:
  • Kaffe och svart te
  • Salt och socker
  • Smör, margarin
  • Mjölkprodukter (utom fet yoghurt som turkisk/grekisk yoghurt)
  • Vitt mjöl (spagetti, vitt ris, vetebröd, vitt bröd)
  • Hel- och halvfabrikat (korv, leverpastej, snabbmat)
  • Kött
  • Nikotin
  • Alkohol
  • Värktabletter

Mmmm... fröööön.

Haha hur länge tror vi jag pallar? Att leva utan kaffe i skolan, utan ciggen på jobbet och med att bara äta örter, bönor och grönsaker i stort sett? Ja vi får se.. Men nu kör vi.

Idag har min ljuvliga meny sett ut såhär:

09.00 Citronvatten och linfröshot.
10.00 Smoothie med hallon och blåbär
14.00 Kålsallad med oliver
15.30 Avocado och lite nötter
18.00 Passerade kokta grönsaker med berlottibönor och solrosfrön (uschuschusch, spydde direkt efteråt, inte att rekommendera)
20.00 Färskpressad apelsinjuice
21.00 Grönt te med tranbär

Suget efter en ost-smårgås och en ciggarett är stooor nu kan jag säga, men jag ska krypa ner i sängen läsa Den kupade handen och försöka sova :)



Slänger upp lite bilder från en av rookie-kvällarna :)

xx
Johanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: