If I die young.

Har försökt lära mig det här med att meditera för att varva ner och vara mer närvarande i nuet, går sådär måste jag säga ;) Tankarna irrar iväg fortare än att jag hinner stänga ögonlocken.. Hur fan gör de där munkarna i tibet när de mediterar i flera dagar när jag knappt klarar av 10 minuter utan bli rastlös!? Men övning ger färdighet påstår dom ju, så jag fortsätter kämpa med fokusering, andning och med allt vad mindfulness innebär. Men fram till dess att jag lyckas med det här jäkla lugn-i-själen-bättre-människa-tänkandet så får jag nöja mig med den nedvarvning som hittils har varit ett lyckats koncept för mig (musik i öronen+frisk luft+kameran i handen). 
 
Bilder från min terapipromenad i skultuna förra veckan.
 
If I die young, bury me in satin 
Lay me down on a bed of roses 
Sink me in the river at dawn 
Send me away with the words of a love song 

The ballad of a dove 
Go with peace and love 
Gather up your tears, keep 'em in your pocket 
Save them for a time when you're really gonna need them, oh 

The sharp knife of a short life 
Well, I've had just enough time 
So put on your best boys 
And I'll wear my pearls


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: