Vad vill man ha på sitt finger i resten av sitt liv?

När det kom till vigselring så hade jag en rätt klar bild från början över vad jag önskade mig, men den ändrades självklart när vi kom igång med att faktiskt pröva olika modeller, det var dessutom väldigt svårt (och dyrt) att hitta något lite mer ovanligt här hemma i Sverige, därför åkte ju jag och tjejerna iväg till London för att pröva lyckan där. Detta gav mig ännu mer beslutsångest eftersom London nästan hade för mycket att erbjuda istället!
I-landsproblem men men. Eftersom det är något jag förhoppningsvis ska bära varje dag i en lång tid framöver så känns det som ett rätt stort beslut och vissa dagar är jag lite mer svensk och tänker logiskt att det smidigaste och mest lämpliga valet är ju en något mer slät ring som inte sticker ut så mycket, som går att ha på sig under handskar och som passar till allt. Men sen så råkar jag kolla på mina inspirationsbilder igen och så vänder allt, nej vafan, skit i den svenska mentaliteten, jag ska ha en ring som jag själv tycker är helt faboulous! Jag kan spara mellanmjölkstänkandet till frågor som bostadslån och pension istället. 
 
Jag har fått frågan om jag ska ha två olika ringar med stenar, eftersom min nuvarande förlovningsring är en solitär-modell, men det ska jag inte. Jag har ganska små händer med korta fingrar och jag vill egentligen bara en ring. Sen kommer jag självklart att spara min förlovningsring, vi funderade på att smälta ner den och lägga pengarna i vigselringen men den har för stort sentimentalt värde och dessutom är det bra med en backupring säger Levve. Tror min kära fästman syftar till att jag kan ha förlagt en sak eller två under min livstid ;)
 
 
Sen kan jag ju berätta att det är inte bara att välja en ring man tycker är snygg, nej nej. Då ska man ha koll på carat, klarhet, färger, slipningar, certifikat, symmetri och en jäkla massa annat. Det är helt sjuk att två ringar som ser exakt likadana ut kan kosta 5000 vs. 50.000 beroende på de här faktorerna. Men efter mötet på 77 diamonds känns det som att man har fått klarhet i vilka parametrar som är viktigast när det kommer till en snygg livslängd på stenarna. 
 
Så nu gör vi ett nytt försök, åker med Levve till London på söndag för att koppla av lite, fixa lite bröllopsgrejer OCH bestämma mig för en av de 2 ringar jag är nere på nu ;) Fingrarna korsade för att jag åker därifrån med liet extra bling i bagaget!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: