Alla dessa val

Att planera bröllop är lite som att gå och handla, det mesta av resan består av val. Lättmjölk eller mellanmjölk? Ekologiskt eller massproducerat? Snabbkassa eller vanlig? Vissa val är roliga, vissa svåra. Det mesta är knepiga val, val på grund av pengar, val på grund av smak, ja som sagt, val.. Och om det är någonting som jag inte är så bra på så är det just att bestämma mig. Queen av velande. Levve brukar ringa mig och be mig börja tänka på vad jag är sugen på för lördagsgodis innan vi ens åker och handlar eftersom han vet att vi står framför chokladhyllan minst en halvtimme annars. 
 
Så på grund av detta har vi lagt upp en taktik för det här med bröllopsplaneringen, så att vi inte behöver skjuta upp bröllopet (igen) ;) Och taktiken är.. Tidsgränser! Alla val måste göras inom en viss tidsperiod, sen är betänketiden över. Får se om jag klarar av det, eller om det slutar med att levve och tjejerna får ta alla beslut.. 
_____________
 
Ett av de valen vi gjort hittils, eller ja det första valet vi gjorde over all var faktsikt fotograferna. För levve spelade den här punkten inge roll alls men jag visste exakt vad jag var ute efter. Det är så viktigt att ha en bra fotograf som man är bekväm med och som man litar på. Och jag förstår att vissa tycker att man är galen som spenderar så mycket pengar på detta men förutom ens egna minnen så är det ju faktiskt bara deras dokumentation som finns kvar i efterhand att visa barnbarnen någon gång, så jag lägger hellre en extra slant på detta än på blommor som vissnar dagen efter :)
 
På tal om våra fotografer, så skickade dom hem ett litet "välkomstpaket" här om dagen, hur gulligt är inte det? 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: