Totalt oinspirerad

Jag har aldrig vart med om en längre vecka. Jag har nog sovit mer den här veckan än vad de flesta gör på en månad, den mat jag har fått i mig motsvarar det jag vanligen äter under en dag. Jag har inte suttit min fot innanför dörrarna på gymmet en enda gång och jag har skjutit fram alla "att-göra" inklusive de båda skolarbeten som skall vara klara för presentation i morgonbitti tills nu. Söndag eftermiddag. Yes..

Helgen har däremot varit trevlig med årsdag, maskeradfest, familjehäng och öl hos Thilda igår. En förvånansvärt trevlig kontrast till denna annars gråa vecka.

Och nu då? Nu sitter jag här denna söndagseftermiddag, i mjukisbyxor och med håret uppsatt i en sne knut fylld med kaffe, ångest och alla måsten som börjar komma ifatt mig. Tydligen så pausas inte resten av världen en vecka bara för att jag gjorde det.

Men jag måste säga att jag ändå känner mig lite hoppfull av någon konstig anledningen, som att den nya månaden, den nya veckan och morgondagen erbjuder något annat. November. Ikväll ska jag (på något mirakulöst sätt) att hinna påbörja, färdigställa och avsluta mina projekt. För i morgon är det dags att komma tillbaka igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: