Hej & hå, se upp för här kommer jag!

Hellu there, ligger i joursängen på jobbet, helt bortdomnad både i kropp & själ. Har haft en späckad vecka med många nya upplevelser, intryck och känslor.

I måndags började jag ett nytt kapitel av mitt såkallade "vuxna liv" nämligen högskolan. Wihoooo!
Har varit riktigt peppad de senaste veckorna faktiskt och verkligen sett fram emot att få lite rutin på min vardag igen och komma igång med både studier och andra saknade delar av mitt liv (typ den icke-existerande träningen t.ex.) ;)
Och även om jag är helt slut, totalt förrvirrad och tillochmed lite rädd efter den här första intensiva veckan så känns det otroligt bra ändå, det känns lite som att man är back on track igen :)

Vi har redan kommit igång med första kursen, hunnit fått flera småtest, 2 inlämninguppgifter (varav 1 är i grupp) och 1 redovisning. Kurslitteraturen är påväg hem och jag känner mig taggad, nu hoppas jag bara att den här drivkraften håller i sig i mer än 2 månader ;) Men det ska väl inte vara några problem tro? Nää. Har ju Limpan med mig också, så vi får väl tagga varandra om man skulle köra fast :)

Har även hunnit med lite rookie-aktiviteter dom kvällarna man inte jobbat, dock orkade min gamla kropp bara med alkoholhaltiga drycker 1 kväll, haha. Men det ska vi ändra på till nästa vecka, jag är nämligen ledig från jobbet hela veckan så jag siktar iaf på att både orka med pubrundan & beachpartyt, sen får vi väl se om man orkar ta sig till den stora sittningen på lördag :P

___________________________________________

Lite annat som här hänt under veckan:
L har börjat renoverat badrummet, så vi är utan dusch och toalett nu i minst 1 veckas tid. Weeeeii så härligt när man blir kissnödig mitt i natten, NOOOT.
Limpan snodde våran akademis maskot i onsdags på vinbrännbollen så han har nu flyttat in i vår hall (?)
Jag har lärt mig vad den tredje pedalen i en bil är till för ;)



Bild från rookiaktiviteterna i onsdag, brännboll mellan Innovare & Ingolf


Blev kanske ett glas rött (eller en flaska) för mycket för mig ;)

xx
Studentskan



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: