Sleepless in Enköping .

Weeeiii, är inne på typ 3:e sömnösa veckan. Förstår inte, det går verkligen inte att sova hur trött jag än är.
I natt låg jag och vred och vände typ varannan sekund, tillslut smet jag ut och lade mig på soffan och skulle kolla om det gick bättre, men eh nää..
Klockan blev 01, 02, 03, 04 . . Runt 05 vaknade L av att han hade mardrömmar stackarn, kom ut i vardagsrummet och försökte massera mig till sömns, men inte ens det fungerade (!?) Så nu har jag tänkte ut följande punkter som alternativa lösningar:

Alternativ 1: Jag slutar dricka kaffe helt, köper insomningstabletter, sovmask, öronproppar, täcke som ändrar temperatur efter kroppens värme och en Hästens säng.

Alternativ 2: Fortsätter som om ingenting hänt, går runt som en bitter PMS-zombie hela dagarna, ersätter alla måltider med kaffe eller socker och får mindre utbrott (som mycket väl kan bli början på 3:e världskriget) när datorn är för seg eller jag inser att jag för sjutusondeandra gången har tappat bort min mobil när jag ska skicka ett halv-viktigt sms. Kan också berätta att halva dagarna springer man runt som en duracellkaninen med snetändning och halva dagarna så sitter jag typ och försöker flytta tv-dosan närmare med tankekraft eftersom jag inte orkar lyfta min egen arm :P

Alternativ 2: Startar ett spännande dubbbel-liv, vilket innebär att jag ger upp sömnen, syr en färgglad insektsdräkt och börjar bekämpa ondskan under nätterna (inbrott, cykelstölder, graffittiunger etc) Efterlyser superkrafter dock?

Alternativ 3: Söker upp en läkare och kollar vad som är fel, säker bara fånig, helt obefogad stress som spökar :S

Tyyypiskt.


Passa sig! Ser ju tillochmed rätt skräckinjagande ut i spindeltrikåer!

____________________________________________________________________________________

Har för övrigt haft en väldigt mysig dag. Jessica och Linda kom till Vässan för att tatuera in jättefina vingar på Jessicas rygg. Sen tog vi + emma och AD en sväng ner på the city och kikade runt lite. Påvägen tillbaka blev det raststopp på Ninas jobb (happymeal tisdag) och sen lite kaffe hos älsklingen innan vi begav oss hem mot Enköping.
Blixtfrysning på E18 så vi fick ligga i 20 km/h hela vägen hem, några olyckor, near-death-experiences och snabbskrivna testamenten senare kom vi iaf fram.
Nästa stopp blev hos Sannela för att provsitta nya soffan och snacka lite skit. Frugan och jag tog sedan en snabbis förbi Emelie och sen blev de hem och krypa ner brevid mamma i soffan :) Myspys!

xx
Johoooeeee



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: